Zadní vrátka Kateřina Burianová, 3. C

Byly – nebyly jedny dveře! Od mého pokoje! Rodiče se právě rozvádějí, a tak jsou mé dveře téměř pořád zavřené, aby zčásti utlumily hluk, který se ozývá z kuchyně.

Nikdy jsem neměl rád knihy. Je mi deset a počítač s televizí jsou mými nejlepšími kamarády! Jenomže nastal problém. Tv a PC jsou v obýváku, což je zóna blíž kuchyni, a hrozí ohluchnutí! Hledám náhradu! Půda! Začal jsem prohrabávat staré věci. Vedle dřevěné truhly jsem spatřil malá dvířka, akorát tak pro mě. Neváhám a vejdu! Krása! Tráva a květiny na každém kroku. Nechápal jsem tu změnu, ale když jsem se otočil, vstup tam již nebyl. Zato naproti mně stál rytíř ve zbroji a v ruce držel laser. Místo na koně vskočil do kosmické lodi a s výkřikem: „Princezno, já Vás zachráním!“ se vznesl do oblak…Takovou pohádku neznám. Pohádky mám rád, ale zatím jsem o nich příliš nepřemýšlel. Teď mě napadlo, jak bych byl rád, kdyby ten princ byl můj táta a jel zachránit maminku - třeba od žehlení. Ale ne v kosmické lodi! Máma je nemá ráda – a správný princ musí mít koně a meč!

Vydal jsem se dál! Blížím se k něčemu divnému! Chalupa celá z hamburgerů. Místo okenních mříží hranolky, a ve studni coca-cola! A Jeníček s Mařenkou se tím ládují a pomocí GPS hledají cestu domů…

Přepadl mě strach, že mě rodiče také pošlou někam daleko, až se rozvedou! Nebudou mě chtít! Rozplakal jsem se! Nesmí se rozvést, nesmí! Zatočila se mi země pod nohama a najednou jsem byl zase u nás doma - na půdě! Venku blikala modrá světla a dole sílil hluk! Scházím… Máma má slzy v očích, objala mě! Ne – tiskla mě, div mě neudusila! Protože mě celý den pohřešovali, báli se o mě, byli zoufalí…

Nikdy jsem jim neprozradil, co jsem ten den zažil, na co jsem myslel, co jsem cítil! Stejně by to nepochopili, asi by mi nevěřili.

Mnohé se ovšem změnilo! Na Hvězdné války jsem se nedíval už dlouho, počítač jsem zapnul málokdy. Raději otevírám knihy s pohádkami, neboť ony mi nepřímo zachránily rodinu. Rodiče se o nerozvedli, vždyť mají přece mě, a o mě se tak báli… V pohádkách je řešení, v pohádkách je východisko… Musím ale hledat!